dijous, 15 de gener del 2009

Gouda, Utrecht i Heineken

Aquest matí ens hem llevat ben d'hora i, després d'una dutxa amb aigua freda (l'escalfador no funcionava), hem agafat un tren cap a Gouda. Després de caminar força estona pels seus carrers m'he acabat desesperant perquè no havíem vist ni una sola botiga de formatges, cosa imperdonable tenint en compte el nom de la ciutat.

Lluís, desesperat a la plaça del mercat de Gouda.

Després, però, hem entrat en un museu de manera gratuïta per ser dimecres i l'encarregat de la botiga ens ha indicat com trobar una casa de formatges. Finalment allà hem pogut comprar formatge de Gouda :)

El museu en sí mateix era força curiós: un recopilatori d'objectes de diversa procedència i molt variada qualitat s'arremolinaven per habitacions sense un ordre gaire definit. Entre aquestes coses, ceràmica de Delft i armes medievals.


---(...)---

Després de Gouda hem anat a visitar Utrech. Hem passat primer per les paradetes del mercat on hem comprat el dinar: peix fregit (Kibbeling) amb una salsa que s'assemblava a la tàrtara.


I tot dinant ens hem encaminat cap al gran atractiu turístic d'Utrecht: el campanar més alt dels Països Baixos. Corresponia antigament a una església que ara es troba a diversos metres del campanar. Resulta que quan van començar l'església la van voler fer la més gran del país, però havent fet l'absis i el campanar se'ls va acabar el pressupost i la van acabar amb quatre taulons. Al cap d'uns anys, aquesta última part va ser destruïda per una tempesta i ja no la van reconstruir.

El campanar de l'església pertany ara a l'ajuntament i hi organitza visites guiades. A part de l'imponent alçada (i de la quantitat d'esglaons que cal pujar per assolir-la) disposa de campanes per entretenir al turista...


Campaner i campanera experta, respectivament.

A la sala de les campanes.

---(...)---

A mitja tarda hem tornat a agafar el tren i hem anat fins a Amsterdam amb un objectiu clar: visitar el museu de la Heineken, originària d'aquesta ciutat.


El museu, ple de personal que t'explica el procés de fabricació de la cervesa i diferents coses relacionades, també disposa de més d'un espai per poder fer el ridícul. Us en deixo dues mostres.




---(...)---

Per sopar... ...formatge de Gouda!


4 comentaris:

Unknown ha dit...

Que bo! Jo tinc la mateixa foto ridícula i el mateix vídeo (encara més ridícul) de la fàbrica de la Heineken. Però, com es que no us vau animar a cantar en alemany?

Roger ha dit...

Que cabrrrrrro... l'Agnès a mi no em va deixar tocar la campana!!! :@@@

Lluís ha dit...

Anna: volem els links!!! :D
Per altra banda, ni el meu alemany ni el meu holandès són gran cosa i no em vaig atrevir... això sí, vaig descobrir que en llengües natives DUTCH és holandès i DEUTSCH és alemany; potser el karaoke era en holandès...

Roger: Com que no?? A mi em va dir que havies tocat la cançó de les oques al carilló...

Unknown ha dit...

Ai...despiste...volia dir holandès... El meu karaoke era com el teu, en DUTCH. Jo et passo el link quan passis el del video de James Bond (no em crec que aquest no el gravéssiu :P)